Inlägg publicerade under kategorin Resor

Av Patrik & Tina - 8 september 2008 13:16

Lördag Dag 1/ Söndag Dag 2

Sedan gick vi till TaxFree och vi hade tur för vi fick provsmaka flera olika sorters whiskey, gott men starkt! Vi handlade godis och dryck. Gick runt och kollade på de olika nattklubbarna m.m

Sen hittade vi spelhörnan och den spelgalning man är så blev vi där i flera timmar. Jag har aldrig hållit i ett gevär förut men jag blev totalt biten av att skjuta vilt på Safari, visst inte att jag hade sån talang, det blev gratisspel på gratisspel...skitkul! :-)

Sen gick vi till hytten och jag sov två timmar sen var det dags för frukost, (Patrik orkade dock inte hänga med). Det var frukostbuffé lika mycket att välja som på buffén kvällen innan, jättegott! Smugglade med mig två mackor till Patrik så att han skulle få något i sig.

Jag var ut på däck en sväng och kollade på Mariehamn, lite gråtrist väder så det lockade inte att gå iland. Några timmar senare var det dags för mat igen, då var det lunch, jag åt lax och potatis + grönsaker. Sedan närmade vi oss Stockholm igen och vidare hemfärd med buss mot Vansbro. Det var en kul men kort resa hoppas det blir fler gånger som det anordnas sådana här resor med facket. / Tina

Av Patrik & Tina - 7 september 2008 13:15

Lördag Dag 1

Vi gjorde oss iordning och packade väskorna och gick till tåget som tog oss till Borlänge. Vi tog en promenad i Borlänge och kollade på de fina blomsterrabatter vid Geologiska museet och Jussi Björling museet, för att fördriva tiden (1 1/2 h), tills anslutningsbussen kom för vidare färd mot Stockholm.

I Stockholm checkade vi in och efter en lång väntan fick vi gå ombord på Viking Line Cinderella. Vi fick en fräsch hytt på däck 10, märktes att de nyligen har renoverat den.

Gick en sväng och kollade på de olika däcken och letade reda på restaurangen vi skulle äta buffé på. Oj oj oj man kan inte sluta äta det fanns så mycket gott, och även om jag inte äter rött kött, så finns det mat i överflöd: säkert 20 olika sillinläggningar, kokt- stekt- rökt- gravad- lax. kokt- stekt- kyckling, räkor, musslor, bläckfisk m.m m.m Och så naturligtvis dryck (öl, vin, läsk, juice,vatten, kaffe, te, choklad ) och inte att förglömma efterrätt (glass, chokladpudding, tårta, kaka, frukt m.m m.m.) Magen stod rakt ut efter all mat, pust!

/Tina

Av Patrik & Tina - 5 september 2008 16:25

På söndag bär det iväg till åland, det skall bli skönt att komma iväg en liten vända. Det är en dygnskryssning med B-hytt och bussanslutning. Där bjuds det på buffe, lunch och frukost, till den jättedyra summan 200 spänn för 2 pers. Det är bra att vara fackansluten ibland :).

/ Patrik

Av Patrik & Tina - 24 augusti 2008 18:12

Idag bar det iväg med bilen till Patriks systerdotter Sandra, hon ska gå gymnasiet med inriktning Media i Falun. Roligt att få träffa Sandra igen och hennes kille Christoffer.

Hon hade en jättefin liten lägenhet, längst upp i hyreshuset och hon bjöd oss på kakor och te/kaffe och sedan på rostat bröd med pålägg och saft till. Vi stannade där några timmar innan det var dags att vända tillbaka mot Vansbro igen.  / Tina

Kommer det att skrivas något mer på Patrik Tinas blogg?